24 Nisan 2015 Cuma

KURALSIZ (SİNEMA YORUMU)



Kuralsız’ın sinemasına vizyona girdikten 2-3 gün sonra falan gittim. Ama ne yazık ki araya sınav haftam girdi, yeni bitti bu yüzden biraz geç post yazabildim. Tabi bir de o haftanın psikolojisi falan derken yeni yayımlayabildim. Elimde bir sürü kitap yorumum var fakat kağıtta, yani okulda yazdıklarım falan. İşte onları bilgisayara geçirmediğim için yayın yapmadım :(

Sinemaya gelirsek, 3D olduğu için daha keyifliydi. Yani aksiyon sahnelerinde falan güzeldi.. Özellikle aklımda kargaların bize doğru uçuşu kalmış, bu arada :)
Boş laflarımı söyledikten sonra filmin yorumundan bahsedeyim. Tabi daha acemi olduğum için hatalarım olabilir ya da siz benimle aynı fikirde olmayabilirsiniz, affedin lütfen. Elimden geldiğince kısa ve öz bir şekilde yorumlayacağım.

Açıkçası ben filme gitmek istememiştim ve bu kadar iyi beklemiyordum, fragmanları görünce, konudan fazlaca sapıp sırf aksiyon için saçmalayacaklarını düşünüyordum. Evet abartmışlar fakat iyiydi yani garip kaçmamış. Filme kardeşim çok isteyince ben de onunla girmek zorunda kaldım. Ama pişman olmadım yani :)

Film çok gürültülüydü yani aksiyon hiç bitmedi diyebilirim. Zaten simülasyonlar kendi başına yetiyor :) İlk filmde de simülasyonlar normal değildi ama burada daha çok imkansız hale getirmişler.

Filme gelirsek, tabi ki kitaptan bağımsız, zaten bunu biliyoruz. Sineması ya da dizisi yapılan kitapları hep değiştirirler orası bir gerçek. Bu seferde bir kutu var. Bu kutuyu açanın %100 Uyumsuz olması gerekiyor. Tabi ki de o kişi Tris. İşte bilgelerin lideri de ona gelene kadar bu kutuyu açsın diye bir sürü insanı öldürüyor. Çünkü bu kutuyu açmak için tüm toplumların simülasyonundan geçen birisi gerekiyor ve onun yakaladığı uyumsuzlar bunların hepsine dayanamıyor ve ölüyor. O da Tris’in bu kriterlere uyduğunu öğrenip onu kullanmak istiyor… Yani böyle gerisini de izleyin :)

Four’un annesi de genç (ve güzel) duruyor siz de fark ettiniz mi?

Aksiyon sahneleri simülasyonda çok fazlaydı. Özellikle Tris ve annesiyle ilgili olanını çok beğendim.

Sonuç olarak izlediğime kesinlikle pişman olmadım. Ama şunu bir kez daha öğrendim: Ne Yaparsan Yap Ama Sakın Büyük Konuşma. :) Çünkü yapmam dediğin şeyleri yapıyorsun. Gerçek bu. Ben de demiştim ki (dürüst olmam gerekirse) ben onun sinemasına asla gitmem! Ama işte kardeşimin ısrarıyla gittik ve pişman olmadım. Gitmek istememin sebebi ise bu seriyi pek sevmemem, abartılacak kadar güzel olduğunu düşünmemem ve serinin sonu… 
Yandaş'ın yorumunu en kısa zamanda ekleyeceğim :)

Sanırım film internete düşmüş. İzleyebilirsiniz…

Şimdi sıra filmden karelerde... (Fotoğraflar bana ait değil, internetten alıntıdır!)




                                                     (Tris saçını kesiyor!)   



  
                                                        (Tris ve Four)

(Tris ve Four) 

(Dostluk Ağacı)



                                                         (Dostluktalarken)

                                               (Dostluk lideri Johanna ile)


(Dostluktan kaçıyorlar)






















(İyi Cesurları Buldular!)





                                                 (Four’un Annesi Eveleyn)










(Simülasyon başlıyor!)



                                (İşte bu da onlar için hazine değerindeki kutu)




















Evet, filmden kareleri gördükten sonra izlemeyenler izler sanırım. Fazla fotoğraf koyamadım kusura bakmayın :)
Filmi izleyin mutlaka, hadi iyi eğlenceler!!! 

UYUMSUZ KİTAP YORUMUM İÇİN ŞU LİNKE GİDİN :)
http://farklidiyarlarayolculuk-kitaplar.blogspot.com.tr/2014/11/uyumsuz-veronica-roth.html

KURALSIZ KİTAP YORUMUM İÇİN ŞU LİNKE GİDİN :)
http://farklidiyarlarayolculuk-kitaplar.blogspot.com.tr/2015/04/kuralsiz-sinema-yorumu.html

LİNKİ KOPYALAYAMADIĞINIZ İÇİN ARAMA KUTUSUNU KULLANABİLİRSİNİZ YA DA YAZININ ALTINDA MUTLAKA ÖNERİLEN YORUMLAR ARASINDA BULABİLİRSİNİZ :)

                                                                     -AMARİL-

8 yorum:

  1. Selam güzel bir yorum neden böyle film yorumu yapmaya devam etmiyorsunuz her film de bir farklı diyara yolculuk değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim vakit ayırıp okuduğunuz ve beğendiğiniz için :)
      Evet her film de farklı diyara yolculuk :) Çevremdekiler de sizin sorduğunuz soruyu soruyorlar :) Film yorumu yapacağım, ama zamanım çok az o yüzden yetiştirebildiklerimi yayınlıyorum. Okul tatil olunca blogumla daha çok ilgileneceğim. Ama şimdilik sadece önceden hazırladığım kitap yorumlarını yayınlayacağım. Kitaplarda da öyle oluyor, çok kitap bitiriyorum, yorumlarını da kağıda geçiriyorum, çoğu hazır taslakların ama bilgisayara geçirmeye fırsatım olmuyor maalesef :(
      Bu yorumu yaparken de çok kararsız kaldım. Kitabının altından mı yorumu yazıyım yoksa başka bir sayfada mı yapıyım bilemedim en sonunda böyle yaptım. [Çünkü hep film yorumlar mıyım bilemiyorum ama filmleri yorumlamayı da çok isterim:) ]
      Ama bu seferde yayınlamakta zorlandım, çünkü filmleri tam yorumlayamayacağımı yani filmin hakkını veremeyeceğimi düşündüm. Bu aslında deneme gibi, çünkü daha bu blog işlerinde yeniyim ve filmleri de daha önce uzun uzadıya irdelemedim. Tam olarak yapabilmiş miyim onu da bilmiyorum. Eğer beğenen olursa filmlere de yer vereceğim.
      İşte sizlerin isteklerinizle ve desteklerinizle filmleri yorumlayacağım :)

      Sil
    2. Şimdi bilimsel açılardan bakarsak bu bir film eleştirisi değil profesyonel açılardan irdelenmemiş film yazı sadece sizin yorumlarınızı içeriyor yani çok profesyonel olma çabasına gerek yok zaten profesyonel açılardan bunu işi o olduğu için yorumlayan insanlar vae siz bunu zevk için yapıyorsunuz yani biraz saçmaladım ama bence yapmaya devam edin

      Sil
    3. Teşekkür ederim, ben de devam etmeye karar verdim. Hatta yakın zamanda da Snowpiercer'ın yorumunu yayınlamayı düşünüyorum :)
      Evet haklısınız profesyonel değil zaten asla da olamaz, ben kendi çapımda bir şeyler yapıyorum :) Bakalım nasıl olacak bu film yorumlamalarım?
      Ben sanırım çok fazla önemsiyorum yani elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum, bir yazıyı yayınlamadan önce hata var mı eksik bir şey yazdım mı diye çok inceliyorum. Ama bu da yazıyı geç yayınlamama sebep oluyor bazen :(
      Fikrinizi belirttiğiniz için tekrardan çok teşekkür ederim, diğer yorumlamalarımda da fikrinizi belirtirseniz memnun olurum :)

      Sil
  2. Filmin sinemasına bende gittim... Gerçekten çok güzeldi. Kitabını okumasamda seriyi çok seviyorum.. Yorumlamanız çok güzeldi... Başka film yorumlamaları yaparsanız bende izleyebileceğim bir film bulmuş olurum... Neden başka bir film yorumu daha yapmıyorsunuz? Her film ve her kitap bizim kendi dünyamızı yansıtmaz mı ?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumumu beğendiğin için canım :)
      Yakın zamanda bir tane daha film yorumu yayınlayacağım inşallah :)
      Bol vaktim olmadığı için pek ilgilenemeyeceğim, okulların son haftası ancak ilgilenebilirim tam anlamıyla. Yorum gelmiş mi ya da kaç kişi sayfaya bakmış diye her gün kontrol ediyorum ve edeceğim.
      Film yorumlarını da yayınlamaya çalışacağım fikriniz için teşekkürler :)

      Sil
  3. Offf yaaa :(((( Filmin en güzel yerinde kestiler.... Kitabını okumak istemiyorum ama durumlar okumami gösteriyor. Şimdi işiniz yoksa 2016 ve de 2017'yi bekle.... O zamana kadar kim bekliycekse artık ;))) Yorumlamanız süperdi ;)) :))))))
    ------ SEVGİ MELEĞİM.... Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen güzel bir yerde bitirdiler :)
      Ben kitapları okumanızdan yanayım ;) çünkü filmde her şeyden bahsetmiyor...
      Evet maalesef beklemek gerekiyor ama bu arada farklı ve güzel serilere başlayabilirsiniz. Eğer Labirent serisini okumadıysanız kesin okuyun eminim beğenirsiniz. Onun da ilk kitabının filmi var ve bu sonbaharda ikinci filmi çıkacak :)
      Yorumumu beğendiğiniz icin çok teşekkür ederim :) :) :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...