2 Aralık 2015 Çarşamba

DİZİ TANITIMI / YORUMU: FALLING SKIES


Bu yaz başladığım ve az önce bitirdiğim diziyi sizlere tanıtmak istiyorum. Dizinin ana teması Uzaylı İstilası. Evet konusu çok klişe olabilir ama benim beğenerek izlediğim bir dizi oldu. Özellikle karakterlerin aile bağları ve umutları sayesinde izledim bu diziyi. Apokaliptik bir dizi. Yani kıyamet sonrası yapımlar olarak geçiyor böyle diziler.

Aslında bu diziye başlamayacaktım. Çünkü okulların açılmasına acayip kısa bir süre kalmıştı (Not: bir diziye başlarsam arka arkaya izleyip bırakamıyorum ve bu derslerime engel oluyor maalesef ! ). Ama kendime engel olamadım ve izledim. Sadece bir bölüm izlerim zaten diyordum ama bir bakmışım beş sezon da bitmiş…  :)

Dizi uzaylı istilasından dokuz ay sonra falan başlıyor tam hatırlamıyorum. Uzaylılar altı sekiz bacaklı iğrenç görünümlü, derileri mukusla kaplı gibi görünen iğrenç yaratıklar kısaca. Karakterler onlara SIÇRAYAN diyor. Çünkü duvara falan da tırmanabiliyorlar. Ayrıca bunlara ek olarak iki bacaklı uzun boylu robotlar var. Onlara da MEKANİK diyorlar.

Baş karakter, bir üniversitede Tarih profesörlüğü yapan Tom MASON. Tabi istila olunca hepsi asker ve savaşçı olarak değiştiriyorlar mesleklerini :P
Tom’un üç oğlu var ve onlar için gerçekten her türlü fedakarlığı yapan birisi. En küçük oğlu Mat, ortanca Ben, büyük olan Hal.

Mat ilk başlarda mızmız bir çocuk, çünkü sekiz dokuz yaşında haklı olarak savaşı kabullenemiyor, annesini özlüyor ki anneleri istilada öldü. Ama merak etmeyin sonralarda o da akıllanacak ;)

Hal aynı babası gibi savaşçı. Genelde motoruyla etrafı kolaçan etmek, araştırmak için göreve gidiyor. Keşif kısmında yani. Ama sonralarda iyice görevleri artacak ve spoiler olmasın ama güveniniz biraz sarsılabilir ona karşı ama o hala aynı güvenilir Hal unutmayın :)

Ben, uzaylılar tarafından esir alınıyor ve koşum takılıyor omuriliğine. Koşum çok iğrenç bir şey. Çocukların kim olduklarını unutturuyor, insanlığını öldürüyor. Uzaylılar küçük olan çocukların hepsini yakalayıp onlara koşum takıyorlar. Çünkü onların bir planı var ve bu masum çocukları kontrol ediyorlar istedikleri gibi. Zamanla bu koşumun nelere yol açtığını öğreniyoruz tabi ortalık fena kızışıyor Sıçrayanlarla ilgili. Uzaylılar çocukları hedef alıyor, çünkü insanlığın zayıf noktası evlatları… Yani zekice hamle yaparak kaleyi içten fethetmeye çalışıyorlar. Neyse Ben’i kurtarmak için Tom tabi harekete geçiyor ve böylece uzaylılarla ilgili ilk gerçekleri öğrenmeye başlıyorlar. Ama bu öğrenme süreci hep var beşinci sezonda bile onlarla ilgili yeni şeyler öğreniyoruz.

Colonel Daniel Weaver; 2. Massachusetts’ın komutanı. Tom’un amiri ve Tom onun yardımcısı. 2. Massachusetts, uzaylılara karşı direnen bu grubun ismi, lakabı, direniş grubu yani. Kısaca 2. Mass diyorlar. Weaver’i ilk başta sevmeyebilirsiniz. Çünkü sert bir karakter, asker tanımına uyan birisi. Ama sonraları gerçekten seveceksiniz onu. Hatta Tom’dan daha fazla. Ama son sezonlarda Tom’un arkasında kalıyor o kısımlardan biraz nefret ettim ama o kadar da öenmli değil çünkü o her bömlümde, her direnişte var ;)

Tom’un başından beri sevdiği kadın var, adı Anne ve o bir çocuk doktoru. Ama istila başladığından beri cerrahlık yapıyor ;) Anne çok sevdiğim bir karakter. İstilada küçük oğlunu kaybetmiş ve ailesinden geriye kimse kalmamış. İşte Tom’a eş, onun çocuklarına annelik yapmaya başlıyor böylece. İleride onunla ilgili de sürpriz şeyler olacak. Gerçekten çok karışacak her şey ;)

Dizinin ayrıntılı incelemesini yapacağım ama şimdilik kısa kesmem gerekiyor. Yatma vaktim geldi, yarın okul var ve gözlerimi zor açık tutuyorum bugün çok yoruldum. :D
Ayrıca Aralık ayındayız. Kışın ilk karı yağdı buraya :) hava çok soğuk…


                                                              -AMARİL-

4 yorum:

  1. Karmı yağdı yuppi hadi kar topu oynayalım:))
    diziyi izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de izlemelisin gerçekten sevdiğim bir dizi ve uzaylı istilası hakkında da izlediğim ilk dizi :)
      İzleyenlerin bazıları sonradan sıkıldıklarını söylüyor. En harika ve çabucak bitirdiğim sezon 3.sezon. Ama sonraki 2 sezonu da beğendim. Zaten dizilerin genelde 3.sezonları güzel olup sonrakiler biraz kötü olabiliyor. Ama izlemeye devam et sonrakileri de. Benim çok sevdiğim bir dizi, çünkü aile bağları ve sonradan tanıştıkları kan bağlarının olmadığı kişileri de aileleri gibi görmelerini çok beğendim :)

      Sil
  2. Ben de dizinin izleyicilerinin bir süre sonra diziden sıkıldığını duymuştum. Bu yüzden de bakmamıştım; diziye bir şans vereceğim ama :)
    Battlestar Galactica'yı öneririm ben de ;) Gerçi henüz ilk sezonu bile bitiremedim ama sindirerek izlenmesi gereken dizilerden olduğu için böyle sanırım... Şimdiden tavsiye ediyorum ben diziyi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben başladığım dizileri veya kitapları yarım bırakmayı sevmediğim için devam ettim. Bazıları sıkılmış evet bazı yerler acayip sıkıcıydı. Ama dizinin havasına ve karakterlere alıştıktan sonra devam etmek istiyor insan. Karakterlerin yaşadıkları, olgunlaşmaları çok güzel işlenmiş. Bu diziyi sevmemin en önemli sebebi kan bağı olmadığı halde aile olmayı başarmaları :)
      Uygun bir zamanda o diziyi de izlerim. Ama sınav senem olduğu için bir daha ki yaza artık :(
      Siz de bu diziye başlayın milleti takmayın devam edin ;) Dizinin ana temasını anlayın ve o zaman gerçekten seveceksiniz :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...