ASLINDA HER KİTAP FARKLI BİR DİYARA YOLCULUKTUR...

9 Nisan 2016 Cumartesi

EFSANE – MARİE LU (EFSANE SERİSİ # 1)

YAZARI: Marie LU
ÇEVİRMENİ: Sefa Emre İLİKLİ
ORİJİNAL ADI: Legend
YAYINEVİ: Pegasus Yayınları
BASIM YILI: 2014
SERİ ADI VE SIRASI: Efsane serisi # 1
SAYFA SAYISI: 314  
TÜRÜ: DİSTOPYA, GENÇLİK, AKSİYON

KİTAP TANITIMI: 

Gerçek, Efsane'ye dönüşecek

Bir zamanlar Amerika Birleşik Devletleri'nin batı kıyısı olarak bilinen yerde şimdi Cumhuriyet adında, komşularıyla sürekli savaşan bir ülke vardır. Cumhuriyet'in seçkin sınıfından gelen on beş yaşındaki üstün yetenekli June, askerî bir dehaya sahiptir. İtaatkâr, hırslı ve kendini ülkesine adamış bu genç kız onun uğruna her şeyi yapmaya hazırdır. Fakir bir aileden gelen on beş yaşındaki Day ise ülkenin en çok aranan suçlusu ve bir devlet düşmanıdır. Kendisi gibi asker olan ağabeyi Metias öldürülünce June, Day'in peşine düşer. İnandıkları şeyler uğruna savaşan bu iki gencin kesi?en yolları, onları Cumhuriyet'in karanlık sırlarına götürecektir.

"Efsane, söylendiği kadar iyi olmakla kalmıyor, bunu kesinlikle hak ediyor."
-The New York Times-

"Bir 'efsane' doğuyor."
-USA Today-

"Bilimkurgu ve aksiyonun heyecanlı bir karışımı... Bu kitap Açlık Oyunları hayranlarına okumaya değer bir şey verecek."
-Voya-

"Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı, kıyamet sonrası dünyada geçen romantik bir gerilim… Efsane'yi elinizden düşüremeyecek ve kesinlikle unutamayacaksınız."
-Kami Garcia-

"Farklı karakterleri, yüksek tansiyonu ve siyasi entrikalarla dolu ilgi çekici distopik bir dünya. Eğer Açlık Oyunları'nı beğendiyseniz bu kitaba bayılacaksınız."
-Sarah Rees Brennan-
KİTAP YORUMUM:

Sınavlar bitti diye bu ara hep kitap okuyorum. Son bir sınav kaldı o da edebiyat. O yüzden Efsaneyi bitirebildim bugün. Kitap güzeldi. Her distopyada olduğu gibiydi. Yine iyi gözüken ama arkasında kötü sırlar bulunan bir devlet ve isyankar gençler. Ama bu kitap biraz da olsa farklıydı. 

Baş kahramanlar Day ve June. Day Cumhuriyet’in en çok aranan suçlusu. Ama bulunamıyor ve Cumhuriyet onun hakkında tam olarak bilgiye sahip değil. Çok zeki ve çevik birisi. Ayrıca Cumhuriyet’in kötülüğünü bildiği için hep ona karşı şeyler yapıyor. Ama asla insanları öldürmüyor hatta yardım ediyor yoksul kesime. Ailesine çok değer veriyor. Kardeşi Eden vebanın değişik bir türüne yakalanınca ona ilaç bulmak için tam planlamadığı bir hırsızlık yapıyor. Hastaneden veba ilacı bulmaya çalışıyor ama vebayı bitiren ilacı bulamıyor ve yakalanmasına ramak kalıyor. Yakalanmamak için bir askeri 
yaralıyor ve o kişi ölü bulunuyor. Ölen asker Metias ve ben onu çok sevmiştim yaa :(

(Metias)

Metias’ın dahi kız kardeşi June intikam için Day’in peşine düşüyor. Ama tahmin edeceğiniz gibi intikam değil aşk buluyor onda :) June, Cumhuriyet’in her 10 yaşına giren çocuğa uyguladığı Deneme’den 1500 tam puan alarak tek dahi oluyor. O puanı başka alan yok. Tabi Cumhuriyet’in gizlediği bir deha daha olduğunu öğreniyoruz ;) June zeki ve soğuk ama vicdanlı birisi. Ben sevdim şimdilik. Umarım seri sonuna kadar da öyle kalır.
June, Day’e karşı gardını indirmemeye çalışıyor. Onun kimliğini öğrenince tabi onu Cumhuriyet’e teslim ediyor işler de orada karışıyor.  Vicdanı ve öğrendiği sırlar onu rahat bırakmıyor ve o da Cumhuriyet’e karşı geliyor :) 


June ve Day arasındaki ilişkiyi bazıları erken bulmuş ama bence yerindeydi. Öyle cıvık da değil ve umarım o da seri boyunca böyle dengeli kalır. Day erkek ve June kız. İlk başta Day’i kız sandıydım ama erkekmiş :)

Seri başlangıcı güzeldi. Sel ve depremlerle bozulan bir dünyadaki Los Angeles’te bulunan yeni Cumhuriyet’i anlatıyor. Ayrıca Koloniler var. Cumhuriyet onlarla savaşıyor. Bir de Vatansever gruplar var Cumhuriyet karşıtı bir örgüt. İleride onlarla çok karşılaşacak galiba kahramanlarımız. Yoksul kesimde her zaman veba vakaları oluyor. Cumhuriyet mutasyona uğramış olan vebaya karşı aşıyı nasıl hızlıca buluyor? Neden bu vebalar zenginlerde hiç görülmüyor? Cumhuriyet’in arkasında nasıl pislikler var? Bu sorular kitapta çözülüyor ama 2. Kitapta daha da ayrıntılı öğreneceğiz sanırım.


Day’i sevdim baya. Zaten ailesine ve sevdiklerine karşı olan korumacı tavrı ve cesareti çok etkileyici :) Day yakışıklı, mavi gözlü ve saçları omuzlarına dökülüyor :)

Day ve June ikisinin de ailesinin başına kötü şeyler geliyor. Day her zaman zorlu hayat koşullarıyla savaşıyor.

June zengin ve soylu ayrıca Cumhuriyet’in merkezinde olan bir hayat sürerken abisinin ölümüyle bildiği tüm gerçeklerin yalan olduğunu öğreniyor. İlk başlarda yoksul kesimi ve Deneme’de başarısız olanları hor görürken sonradan o da olgunlaşıyor. Kitabın sonunda June çok daha bilgili ve gerçeklerin farkında oluyor, düşünceleri derinleşiyor. İkisi de 15 yaşında. June Cumhuriyet’teki tek Deha olduğu için erkenden üniversiteyi bitirip askerliğe alınıyor ve türlü ayrıcalıkları var. Ama sonradan o da bir kaçak oluyor tıpkı Day gibi.

Efsane Day. Deha ise June. Bunları biliyoruz. Bu seriye hiç başlamadıysanız hemen başlayın derim. Güzel bir distopya. Şimdilik saçmalıkları yok. Akıcı bir kitap. Merak ve gizem bolca var. Ayrıca abartılmış kahramanlıklar yok şimdilik.

Bu seri Divergent kadar tutulmadı. Aslında ben ondan daha çok sevdim. Uyumsuz’un son kitabında iyice seriden ve Tris’den bıkmıştım. Daha doğrusu seriden soğumamı sağlayan kitabı olmadığı kadar abartan ve başka kitapları okumadığı halde sırf popüler diye Uyumsuz’u okuyup sonra kitabı övüp övüp bitiremeyen ve Four’a aşık olan kesim.
Tabi ki seriyi sevebilirler kitap karakterine bağlanabilirler ben bunu eleştirmiyorum. Benim eleştirdiğim taraf kitabı abartmaları ve her yerde hep ondan bahsedip işin cıvığını çıkarmaları. Neyse bu seri de güzeldi. Belki filmi çıkarsa bu seriyi de o kadar severler. Ama lütfen yine abartmasınlar. Her şey tadında güzel :)

                                         
Kitapta sevdiğim başka bir şey de Day’in ağzından anlatılırken sonradan June’un ağzından anlatılması. Day’in olan yerler altın sarısı ki onun sembolüyle bağlantılı bir renk. June’un bölümleri de siyah ve o da bir sonraki kitap Deha’nın kapağında bulunan sembolle bağlantılı.

Bu arada kitabı kütüphaneden aldım. Pegasus kitapları çok pahalı. Tamam güzel kitaplar çıkarıyorsun, müthiş basıyorsun ama biraz da öğrenciyi düşün demi. Neyse o yüzden seriyi bir türlü alamamıştım. Kütüphanede bulunca da tabi hemen okuyoruz arkadaşlarımla.

Son olarak baya uzun yazmışım yine okuyanlara teşekkürler. Okumayanlara da tabi saygım var ;) bu seriyi siz de benim gibi okumadıysanız bir yerden kitapları bulun ve okuyun. Filmi de yakında çıkar sanırım ama pek bir bilgi bulamadım filmle ilgili.

Resimleri de sanırım yazar çizmiş. çok güzeller :)

 LEGEND SERİSİ
   1.  EFSANE
2.  DEHA

     3.  ŞAMPİYON

2 yorum:

  1. Okuduğumda aynen düşündüğüm şeyler ya metiası bende çok sevmiştiim! Güzel yorumum için teşekkür ederim darısı 2.kitabı okumaya 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya adam harikaydı ve çok da zekiymiş :) 2. Kitabı da inşallah bulursam okurum bu ara hiç dışarı çıkamıyorum. Senin de en kisa zamanda seriyi tamamlanan dileğiyle ☺

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığız. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...