ASLINDA HER KİTAP FARKLI BİR DİYARA YOLCULUKTUR...

17 Eylül 2016 Cumartesi

SCARLET – MARİSSA MEYER (AY GÜNLÜKLERİ SERİSİ # 2)

scarlet MARİSSA MEYER ARTEMİS ile ilgili görsel sonucu

Yazar: Marissa Meyer
Çevirmen: Deniz Arı
Yayınevi : Artemis Yayınları - Roman Dizisi
Tür: Fantastik, Macera
Seri adı ve sırası: Bir Ay Günlüğü Kitabı Serisi # 2
Sayfa Sayısı: 484
Baskı Yılı: 2014

KİTAP TANITIMI:
Dünya Yok Olma Tehlikesiyle Karşı Karşıyayken, Külkedisi İle Kırmızı Başlıklı Kız'ın Yolları Kesişecek...

Mekanik ustası sayborg Cinder hapishaneden kaçma planları yapıyor ancak bunu başarabilse bile dış dünyanın tehlikelerine karşı kendini nasıl koruyacak?

Dünya'nın diğer ucunda, Scarlet Benoit'nın büyükannesi günlerdir kayıp. Scarlet büyükannesini bulmasına yardımcı olabilecek bir sokak savaşçısı olan Wolf'la tanıştığında, başta bu yabancıya güvenmekte tereddüt ediyor. Ne de olsa sokaklar 'kurt'larla dolu! Yolları kesişen Scarlet, Wolf ve Cinder birlikte esrarengiz bir maceraya atılırken onları bekleyen yeni bir gizemden habersizler. Şimdi üç masal kahramanı da Ay Ülkesi kraliçesinin hep bir adım önünde olmak zorunda. Çünkü kötü kalpli kraliçe, yakışıklı prensi kendi kralı ve esiri yapmak için elinden geleni ardına koymayacak.

Cinder Hakkında:
"Sayborglar arasında bir beyaz atlı prens."
- The Wall Street Journal-

Marissa Meyer, Washington'ın Tacoma kasabasında doğup büyüdü. Henüz küçük bir çocukken kitaplara âşık olan Marissa, ergenlik yıllarından beri gençlik edebiyatı üzerine çalışıyor. Peri masallarına da büyük bir sevgi besleyen Marissa, gençlik günlerinden beri bu masalları yeniden kurguluyor ve bu tutkusundan da vazgeçecek gibi görünmüyor.


KİTAP YORUMUM:

Yazar gittikçe çıtayı yükseltiyor. İlk kitap harikaydı bu daha da harika :)

Seriyi hızlı bitirmek istemiyorum o yüzden ilk kitabı bitirdikten çok sonra başladım. Ama iki üç günde bitti. Bir yandan da merak ediyorum hızlı hızlı okumak istiyorum. Sanırım ikincisi olacak. Bu kitap çok daha güzeldi.

Kitabın kapağı ve iç kapakları ve ön sayfadaki sepet resmi, bölüm numaralarındaki karakteristik yazı yine muhteşemdi. 
scarlet marissa meyer ile ilgili görsel sonucu
Bu kitapta yeni kahramanlarla tanışıyoruz:
Scarlet namı diğer ‘Kırmızı Başlıklı Kız’.
Gizemli adam ‘Wolf’.
Hırsız, hükümlü, firari, komik, subay ama kendine kaptan diyen ‘Kaptan Carswell Thorne’.

scarlet MARİSSA MEYER ARTEMİS ile ilgili görsel sonucu

Kitap Scarlet’ın babaannesinin kaybolmasıyla başlıyor. Polisler onu bulamadıkları için davayı kapatıyorlar. Scarlet’ın büyükannesi Benoit Çiftliği’nin sahibi, yalnız, çılgın bir kadın. Geçmişte yani emekli olmadan önce ordu pilotuymuş. Scarlet kaçırılmasından kuşkulanıyor. Çünkü onun kimlik çipi çıkarılmış ve hava aracını almadan gitmiş, ayrıca el ekranı da evde. Polisler kendisinin gittiğini söylemelerine rağmen Scarlet babaannesinin çiftlikte onunla birlikte mutlu olduğunu ve kaçmayacağını kaçırıldığını düşünüyor. 

Çocukken babasının onu oraya bıraktığından beri babaannesiyle yaşıyor ve onu çok iyi tanıdığını kendisinden hiçbir şey gizlemeyeceğini biliyor. Kadının kaçırılması için hiçbir neden de aklına gelmiyor. Sonuçta yaşlı bir kadın. Sakladığı ve kaçırılmasına neden olabilecek ne biliyor olabilir ki? (!)

scarlet marissa meyer wolf scarlet ile ilgili görsel sonucu
SCARLET

Scarlet her zamanki sebze teslimi için bir bara gidiyor. Orada kasabaya yeni gelmiş dövüşçü olan belalı bir tipe benzeyen Wolf’la karşılaşıyor ve işin rengi değişiyor. İkili baya bir macera yaşıyorlar. Scarlet adama güveniyor ve onu sevmeye başlıyor. Hatta adam ona babaannesini bulmada yardım edeceğini söylüyor. Kitap bir iki günü anlatıyor. O birkaç günde öyle şeyler oluyor ki bazen yetişmekte zorlandım. Ama çok güzeldi, sürükleyiciydi, etkileyiciydi. 
scarlet MARİSSA MEYER ARTEMİS ile ilgili görsel sonucu
Wolf çok farklı bir adam. Ağırbaşlı hatta utangaç denilecek biri. Ama dövüştüğü zaman gözlerinde beliren vahşi ve aç ifade onu daha da değişik yapıyor. Scarlet’ın en çok ihtiyacı olduğu anda ortaya çıkıyor. Ayrıca kolunda dövme var sayı ve harften oluşan. Scarlet şüphelendiğinde ona Sürü Birliği Askeri olduğunu ve bu çetenin Kurtlar olarak bilindiğini söylüyor. Ama daha çok sakladığı şey var. Ben açıkçası onu çok sevdim. Scarlet’la diyalogları çok güzeldi. Wolf'un domatesin ne olduğunu bilmemesi ve Scarlet'in bahçe domatesine bayılması çok hoştu :)

scarlet marissa meyer wolf scarlet ile ilgili görsel sonucu
WOLF

Kitapta Cinder ve Kai’ye geçen bölümler de vardı. Hatta Levana’nın tarafını bile anlatan bölüm vardı sonlara doğru.  

Burdan sonrasını ilk kitabı okumayanlar okumasın SPOİLER içerir. İlk önce Cinder yorumumu okumanızı tavsiye ederim :)

Cinder en son hapsedilmişti ve Dr. Erland’ın sözüne uyarak hapisten kaçmaya çalışıyor. Eğer kaçmazsa Levana onu Ay ülkesine götürüp öldürecek. Kaçacağı zaman yanlış hücreye girince Thorne’la tanışıyor. Thorne onu da kaçırmasını söylüyor ve karşılığında çaldığı en büyük ve kaliteli uzay gemisini vermeyi teklif ediyor.

scarlet marissa meyer ile ilgili görsel sonucu

Hapisten kaçıyorlar. Ama Cinder AYCI özelliği olan göz boyama ve kendi istediğini yaptırabilmeyi de kullanmak zorunda kalıyor. Aycı özelliklerini kullanmak istemiyor ama kontrol de edemiyor. Bütün kitap boyunca Levana gibi zalim olmamak için direniyor.
Thorne kitaba renk katmış. Çok acayip bir adam. Egolu ve komik. Cinder’le yaptığı konuşmaların çoğunda güldüm. Kendisini çok yakışıklı buluyor ve bütün kızların ona karşı çıkamayacağını düşünüyor ta ki Cinder’le tanışana dek. Çünkü bu sefer karşısında rakip olarak İmparator Kai var ;))

Levana’yı daha iyi tanıyoruz. Çok daha büyük kötülükler yapıyor. Cinder’in teslim edilmesini yoksa dünyayı işgal edeceğini söylüyor. Tabi hala başlıca seçenek olarak Kai ile evlenip imparatoriçe olmayı hedefliyor. Kitabın sonuna doğru beklenen oluyor dünyayı işgal etmeye başlıyor. Ama Cinder de artık pasif kalmayıp güçlerini öğrenmeye karar veriyor. Şimdilik kaçak olarak yaşamak zorundalar.

Bütün kitap boyunca Cinder ve Scarlet’ın karşılaşmasını bekledim. Hiç tahmin ettiğim gibi olmadı ama yine de etkileyiciydi. Ayrıca onların karşılaşması kitabın sonlarına doğru oldu.

Diğer beklediğim Kai ve Cinder’in karşılaşmasıydı ama olmadı. Şimdilik sadece Kai onu uzaktan takip etti. Cinder de haber kanallarından. Zaten Cinder firariyken bu mümkün olmazdı. Dünyanın iyiliği için Levanaya teslim etmek zorunda olurdu Kai. Ama zaten kendisi de onun bulunamamasını istiyordu ;)


BİRAZ SPOİLER: İko en sevdiklerimden. Onu da bu kitapta farklı bir şekilde görüyoruz. En son Adri onu parçalamıştı. Cinder de onun kimlik çipini almıştı. Geminin oto kontrol sistemi olmadığı için İko’nun kimlik çipini taktı ve kitap boyunca İko uzay gemisinin kendisi oldu :)

En sevdiğim kısımlardan biri de Wolf ve Scarlet’ın trenin üstüne atladıkları kısımdı. Oraları okurken baya heyecanlandım. Hıpızlı giden trenin üstüne atlamışlardı hem de Scarlet Wolf’un omzundayken. O zamanlarda onlarda firariydi. İkisinin en çok yaklaştığı zamanlar tren bölümleriydi.
scarlet marissa meyer ile ilgili görsel sonucu

Diğer heyecanlandığım kısım Cinder ve Thorne un uzay gemisini ele geçirdiği bölümdü. Scarlet ve Wolf’un Kurtlar’ın ana binasına geldikleri zamanlarda da çok heyecanlandım, sinirlendim. Scarlet her şeye rağmen güçlü ve çok cesur bir kız. Belki kırmızı pelerini yok ama kırmızı başlıklı eşofman üstü vardı :)


Kai bu kitapta çok çaresiz, ihanete uğramış, yalnız biriydi. Zaten babası yeni ölmüştü. Yasını bile tutamadan İmparator olmuştu. Tüm sorunlar üstüne yüklenmişti. Bir de üstüne Cinder’in yalanları ve hapisten kaçması eklenince iyice yorgun ve mutsuz olmaya başlamıştı. Tek düzgün destekçisi androidi Nainsi’ydi.

Dr. Erland da kaçmıştı ve onun bir aycı olduğunu öğrendiler. Ama o adamın ne yaptığını anlatan bir bölüm bile yoktu. İster istemez sevdim bu adamı.

Scarlet’ın büyükannesi hakkında öğrendiklerim beni baya şaşırttı.

Cinder zaten hep alışma dönemi içindeydi. Ama düşünecek ve alışacak zamanı yoktu sürekli kaçması gerekiyordu. Prenses Selene olması ve bir aycı olması onu çokk zorluyordu.

Kurtlar çok değişikti. Onlar hakkındakiler de çok ilginçti. Cidden kurt gibi uluyorlardı. Bazılarının azı dişleri sivriydi bazılarının pençeleri vardı.

Levana’dan ve onun Sihirbazlarından nefret ettim tekrar. Levana'nın genetik olarak geliştirilmiş ordusuna yaptıkları çok iğrençti. Daha küçük çocukken kendi iradeleri dışında onları canavara çeviriyor.

Kitabın sonu iyiydi. İlk kitap tahmin edilebilirdi ama bu çok daha iyi ve sırlarla doluydu. Cinder kitabın sonunda kararlı ve güçlüydü. Tam olarak Prenses Selene olmaya karar vermişti. Çünkü tüm dünyanın ona ihtiyacı vardı.


                         

Kitap Avrupa'da geçiyordu. Ağırlıklı olarak Fransa'da. bir ara  dünyanın büyük şehirleri sayılırken İstanbul'un adı geçti ve her Türk gibi sevindim gurur duydum ;)))

Kitapta bazı klişeler vardı elbette her kitapta olur. Onlar da kitapların temelinin masala dayanması veya başka bir seçenek olmamasından dolayıdır. Kitapları keyifle okudum o yüzden klişe umrumda değil. Hem bazı klişeler güzeldir değil mi?

Seri çok güzel ilerliyor. Fantastik seven ve masalların temelinin alınıp gerisinin zengin hayal gücüyle harmanlanmasını okumak isteyenler için muhteşem bir seri :)

AY GÜNLÜKLERİ SERİSİ
1.  CİNDER*
2.  SCARLET*
3.  CRESS
ARA KİTAP: LEVANA
4.  WİNTER

NOT: Çizimlerin hepsi alıntıdır. Kolajlar da alıntı. Fotoğraflar benim çekimim.

-AMARİL-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığız. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...