8 Kasım 2016 Salı

FİLM TANITIMI-YORUMU / DAĞ 2



Türü: Aksiyon, Gerilim, Dram, Askeri

SENARİST: Alper Çağlar
Yapımcı: Alper Çağlar
Yapımcı: Doruk Acar
İdari yapımcı: Doruk Acar

OYUNCULAR:
Çağlar Ertuğrul / Rolü : Üsteğmen Oğuz Çağlar
Ufuk Bayraktar / Rolü : Uzman Çavuş Bekir Özbey
Murat Serezli / Rolü : Kurmay Yarbay Veysel Gökmusa
Atılgan Gümüş / Rolü : Astsubay Kıdemli Başçavuş Mustafa Şahin
Murat Arkın / Rolü : Astsubay Kıdemli Üstçavuş Arif Sayar
Armağan Oğuz / Rolü : Çavuş Baybars Yücel
Bedii Akın / Rolü : Boran
Ahu Türkpençe / Rolü : Gazeteci Ceyda Balaban

MÜZİKLER:
Kaan Tangöze - Kalmak Türküsü
Duman - Kolay Değildir
Deniz Tekin - Ayrılık

FİLM KONUSU:

Oğuz ve Bekir'in askerde yaşadıklarının üzerinden 6 sene geçmiştir. İlk filmde teröristlerin elinden kurtulmayı başaran iki arkadaş, yıllar sonra özel bir görev için Özel Kuvvetler 8. Muharebe Arama Kurtarma Timi'ne (MAK) katılır. Timin özel görevi ise Kuzey Irak'ta bir terör örgütü tarafından kaçırılan gazeteci Ceyda Balaban'ı kurtarmaktır. Ancak bu sefer düşman geçmişteki gibi bir tane değildir. MAK'ın karşısında bu acımasız coğrafyada birbiriyle çatışan birden fazla kuvvet vardır ve işler bu sefer hiç olmadığı kadar zordur.

dağ 2 ile ilgili görsel sonucu

FİLM YORUMUM:

4 Kasım’da DAĞ filmi vizyona girdi. Biz de bugün kızlarla okula gitmeyip sinemaya gittik. Zaten sınıftakiler üniversite gezisine gideceklerdi. Biz de daha mantıklı davranıp bu muhteşem filme gittik. İzlediğim en iyi Türk askerini anlatan filmdi. Hatta en iyi Türk filmi de olacak kapasitede. Kurgu sağlam, oyuncular rolüyle özdeşmiş. Hatta 8 ay öncesinden silah kullanma çalışmaları ve yanılmıyorsam 3 ay da komando eğitimi almış her biri. Türk Silahlı Kuvvetleri’nin gerçek cephaneleri kullanılmış ve silahlar yüzde yüz yerli silahlardanmış, filme özel de tasarlanmışlar. Müzikler çok güzeldi, baya uymuş.

Daha ne olsun yani, bence en kısa zamanda gidip bu filmi izleyin. Biz bugün sabah 11 seansına girdik. Salonda sadece 6 kişiydik ve 4 ü zaten bizim gruptu. Sanki salonu kapatmışız gibi rahatça izledik, istediğimiz yere oturduk falan. Mısır cips yedik içtik. Ama sadece ilk yarının sonlarına kadar. Zaten sonra boğazımızdan geçmedi. Çok gerçekçiydi. Her saniyesi güzeldi. Zaten vatanla ilgili olan her şey güzeldir. Sonlara doğru zaten biz koptuk. Ağlamaya başladık hepimiz. Bazen de askerlerin kendi aralarında yaptıkları konuşmalara güldük. Ağlarken de güldürmeyi başardılar. Bazen de dolu dolu gülerken bi an sonrasında silah sesleri bombalar uçuşmaya başladı. Her şey yerli yerindeydi. Gereksiz bir şey yoktu.

dağ 2  ile ilgili görsel sonucu

Özel kuvvetler’in bir gazeteciyi kurtarma görevi için Irak’a gitmesiyle başlıyor. Tabi görev bu ama bir de araya insanlık görevi çıkıyor. Böylece bir köyü kurtarmaya çalışıyorlar. Arada askerlerin Bordo Bereli eğitimleri ve seçmelere katılmaya nasıl karar verdikleri gösteriliyor. 

"Düşmanın tankı var! Olsun bizim de Bekir'imiz var!"

Bekir ve Oğuz ilk filmde edindikleri dostluklarını daha da ilerletmişlerdi. Aradan yıllar geçmiş tabi. Onların konuşmaları bazen keyfi dövüşmeleri, Bekir’in dediği laflar falan mükemmeldi. Komutanları ile aralarındaki diyaloglar, Veysel’in geçmişi, Nişancı Arif’in nişan alırken şiir okuması, Baybars’ın korumacılığı, Mustafa’nın yaptığı o kahramanlık, Gazeteci Ceyda’nın sırf insan olduğu için insanları korumaya çalışması… Her şey harikaydı.

Bayrağımızın Irak’ta göndere çekilmesi de baya duygulandırdı. Köylüleri teröristlerden (IŞİD, DAEŞ) kurtarmaya çalışmaları sert görünüşlerinin altındaki o naiflik ve merhamet bitirdi bizi. Özellikle de komutanın “Biz isimsiziz, kahraman değiliz, hiçiz, biz Ölümün Sevgilisiyiz” temalı konuşması çok etkiledi. Bir de ilk filmde de geçen şu vurucu cümle: “ Bir ölür, bin diriliriz.”

"Gazeteci  Ceyda: Neden sadece ben? Neden sadece beni kurtardınız? Türk olduğum için değil mi?  Onları da kurtarabilirdiniz. Türk olmadıkları için, sizlerin ırk seçiciliğiniz yüzünden hepsi öldü.
Komutan Yrb. Veysel: Türk olmayan birileri için askerlerimi ateşe atamam."

Allah her gün silah sesleri ve bombayla birlikte yaşayanlara sabır, metanet, cesaret vversin, savaş altında yaşayan esir düşen insanlara da yardım etsin inşallah...

Gerçekten de onlar isimsiz. Bizleri asıl koruyanlar onlar ama mezar taşlarına isimleri yazılmıyormuş bile. Gizliler, onlar sanki yoklar gibi. Allah hepsinden razı olsun, şehitlerimize cennetin en yüksek mertebesini ihsan etsin onlara inşallah...

Son  zamanlarda yaşadıklarımız bu filmi daha da anlamlı kıldı. Eğer bir askerimiz veya biraz imkansız ama bir Bordo Bereli bu yazdıklarımı okursa bilsin ki onları asla unutmayacağım, dualarımda olacaklar hep. Kimse bilmese bile biz onları bileceğiz. Hiç olmak kolay değildir. Çok fedakarlık gerektirir. Ayrıca Bordo Bereliler dünyanın en güçlü askerleriymiş. Çok zor denemelerden geçmişler. Filmde izlediklerimiz bile zorken Allah bilir daha nelere göğüs germişlerdir?

"Vatan sevgisi seni ısıtır Bekir"

Vatan size minnettar. Bu cümle bir o kadar klasik ama gerçekten anlam yüklü. Tüm samimiyetimle söylüyorum. İyi ki varsınız askerlerimiz, polislerimiz. Bu filmi izledikten sonra bir kez daha gurur duydum. İyi ki Türküm, iyi ki böyle köklü geçmişe sahip bir milletin evladıyım, iyi ki böyle vatanı için her şeyini feda eden askerleri ve polisleri olan bir ülkede yaşıyorum.

Irkçılık değil bu dediklerim. Elbette herkes insan olduğu için eşit ama bu milliyetçilik. Düşünün hangi milletin böyle şerefli geçmişi, askerleri, evlatları var?

Hayatının baharında sırf vatan için canını feda eden kaç insan var bu dünyada?
Lütfen bu filmi izleyin. Gerçekten Türk Silahlı Kuvvetleri’ni yansıtıyor. Filmde sevdiğim çok çok sahne var ama spoi olur söylemeyeceğim bana kalsın onlar. Sizin yapmanız gereken en yakın sinemaya gidip filmi izlemek :)


Gişe rekoru kıran saçma sapan komedi filmleri yerine bu filmi izleyin. Her anına değecek emin olun ve bu kez de Türk'ü anlatan bir film gişe rekoru kırsın. Yönetmene ve oyunculara çok teşekkür ederim. Bizi duygulandıran, gururlandıran, düşündüren harika bir film çıkarmışsınız ortaya :))

-AMARİL-

4 yorum:

  1. Bu filmi merak ediyorum , yorumun faydalı oldu , gitmek istiyorum bu filme :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de git :) Kelimelerle ifade edilemeyecek kadar güzel bir filmdi. Biz ikinci defa izledik arkadaşlarımla.

      Sil
  2. İzledim ben sanırım bunu ama birde hatırlayabilsem :) çok fazla türk filmi izlemesemde arada bakıyorum :) paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar hala sinemada var. Dedigim gibi Türk askerlerini anlatıyor ve Irak ta yapılan bir görevle ilgili. İzlemediysen hemen izlemeni öneririm. Giden herkes hayran kalıyor :))

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...