29 Ekim 2017 Pazar

ÇIRAK – TESS GERRITSEN



Yazar: Tess Gerritsen
Çevirmen: Cumhur Mısırlıoğlu
Yayınevi : Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Baskı Yılı: 2015
Tür: Polisiye, Gerilim, Heyecan, Aksiyon, Romantizm

KİTAP TANITIMI:
Cerrah Geri Dönüyor... Ve Bu Kez Yalnız Değil...

Boston dedektifi Jane Rizzoli, Cerrahın elinden yeni kurtulmuş, kâbuslarının sona erdiğini düşünmeye başlamıştır ki, yeni ortaya çıkan bir seri katilin peşine düşmek zorunda kalır. Ancak bu yeni katilin yöntemlerinin Cerrahınkilere olan benzerliği ürkütücüdür. Davayla ilgili herkesten daha çok şey bilen gizemli bir FBI ajanının ortaya çıkışı Rizzoli'nin işini kolaylaştırmaktan çok daha da zorlaştıracaktır. Uzun yıllardır birlikte çalıştığı ortağının yardımı olmadan tek başına savaşmak zorunda olan dedektif, korkularıyla ve kâbuslarıyla yüzleşip Cerraha ve "çırağına" meydan okumaya hazırlanmaktadır.

Bu kitabın kapağını açmadan önce ışıkları yakmayı, dolapların içini kontrol etmeyi ve kapıları kilitlemeyi unutmayın.
-People-

Ustaca ve ürkütücü... Gerilimi ensenizde hissedeceksiniz.
-The Washington Post Book World-

Tam anlamıyla korkunç... Kitabı okuyacağım diye uykularımdan oldum ve uzun süre kendime gelemedim. Gerilim hiç bitmiyor, Gerritsen'in karakterleri bir neşter gibi derine iniyor.
-Beşinci Tüp'ün Yazarı Michael Palmer-

Gerritsen'in romanlarında bağımlılık yaratan bir şeyler var... Gözlerinizi sayfadan ayıramıyorsunuz; akıp gidiyor. Vakit gece yarısını geçip sabaha dönmesine, içinizin ürpermesine, tüylerinizin diken diken olmasına aldırmadan okuyorsunuz...
-Maine Sunday Telegram-

Kendinden emin bir cerrahın neşteri gibi keskin... Tess Gerritsen bütün ustalığıyla gerilim romanları arasındaki yerini sağlamlaştırıyor.
-Publısher's Weekly-

Gerritsen hayranlarını hayal kırıklığına uğratmayacak bir roman... Yeni okurların bu heyecanı keşfetmesi için iyi bir fırsat...
-Booklist-



KİTAP YORUMUM:

İki gün önce başlayıp dün gece saat 1 e kadar okuyup bitirdiğim kitabın yorumuyla sizlerleyim. Okumayı bırakamadım, sonunu çok merak ettim ve uykusuz gözlerle okumama değdi cidden çok beğendim :)

***Ayrıca Tüm Türkiye'nin ve Türk olduğunu hissedenlerin 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun ! :)

Cerrah kitabını okuduydum. 9.sınıftayken. Ama o zamanlar Çırak'ı kütüphaneden veya arkadaşlarımdan bulamamıştım. Sonradan kendim aldım. Ama okumaya fırsat olmadıydı. İyi ki şimdi okudum. O kadar özlemişim ki Tess'in cümlelerini. Bana çok iyi geldi, stres yaşadığım bu dönemde.

Cerrah aklımdaydı. Ama yine de unuttuğum yerler olmuş. Onları da Çırak sayesinde hatırladım. Yani Tess önemli kısımları yine hatırlatmış. Kitap harikaydı.  Çok heyecanlı ve sürükleyiciydi.

Cerrah'ın yaptıklarını taklit eden bir adam çıkıyor ortaya. Ama sonra onun taklit değil kendi zevki için bunları yaptığı anlaşılıyor. Bu adam eş olan insanlara saldırıyor. Adamları öldürüp kadınları kaçırıyor. Tabi bunları hapiste haber izlerken Warren Hoyt da öğreniyor. Cerrah bir şekilde hapisten kaçıp Çırak'ı buluyor. Artık cani insanlar 2 kişi. Bundan en çok etkilenen Jane Rizzoli oluyor tabi ki.

Rizzoli 1 yıl önce yaşadıklarını unutmaya çalışırken bu son olan cinayetler onu tekrar mahvediyor. Ama polisten tek kadın olması dolayısıyla kendini güçlü tutmaya duygularını kontrol etmeye çalışıyor. Çünkü herkesin gözü onun üstünde. Herkes o düşsün diye beklerken Rizzoli tam tersi kalkıp savaşıyor.  Bu cinayetlerde Baş Dedektif o oluyor.

Rizzoli'nin yaşadığı korkular, güçlü kalmaya çalışması falan çok iyi anlatılmış. Ayrıca onun tek kadın polis olması ve sürekli erkeklerin küçümseyici bakışlarına katlanmak zorunda olması da güzel anlatılmış.

Bu kitapta Dr. Maura Isles ve Ajan Gabriel Dean aramıza katılıyor. İkisini de çok sevdim tabi ki :))

Rizzoli'nin Dean'e karşı olan davranışları konuşmaları çok güzeldi.

Tess kitapta kadınlara yapılan şiddeti kınadığını Rizzoli üzerinden aktarmış. Bu konu üzerinde çok durması hoşuma gitti.

Arada Cerrah'ın düşüncelerine de yer vermesi kitabı daha ürkütücü yapmış. Onun normal davranışları ama sapık zihniyeti...

Martı yayınlarının bu baskısında paragraf arası boşluk ilk başlarda yoktu. Yani Cerrah ve Rizzoli'nin paragraflar ardarda olduğu durumda anlaşılmıyordu hemen hangisine ait diye. Sonradan düzeldi gibi.

Korsak ve Rizzoli'nin dizideki gibi iyi olmasını isterdim. Ama değildi maalesef. Zaten dizide daha eğlenceli yapmak esas alındığı için birçok şey farklı
 Ama olsun ben her ikisini de beğeniyorum. Tabi ki en fazla kitap serisini =)

Kitap cidden güzeldi.  R&I okumayı çok özlemişim.

Kitabın sonu biraz tuhaf bitti.

Tess bu kitapta şiddete, insan davranışlarına, psikolojik ruh haline, kadınlara değinmiş. Yani şiddeti insanlar ne kadar kınasa da, herkes o şiddet anlatılırken istemeden ilgi duyar içinde bir yerlerde hoşuna gider. Şiddet bizim doğamızda var. Aslında insanlar şiddeti kötü olarak görse bile şiddetin özellikle kadınlara yapılan şiddetin ve tecavüzlerin özellikle erkeklerde hem dehşet hem de zevk uyandırmasına değinmiş Tess Gerrıtsen. Okuyunca ne demek istediğimi anlarsınız.

İşte İnsan bu kadar da aciz. İrademiz çok hafif. Kendimizi ne kadar kontrol edebiliyor gibi gözüksek de bu şiddet eğilimi gibi ilkel davranışlar içimizde yatıyor. En düzgün insanın bile hayallerinde şiddet olabilir. Hoyt gibi korkunç insanların günlük hayatta normal davranması ama beyinlerinde bir sürü dehşet hayal gezmesini anlatmak istemiş Tess.

İşte tam da bu yüzden Tess'i seviyorum. Bizi düşündürüyor. Sadece basit polisiye yazıp geçmiyor.  Derine iniyor. İnsan davranışlarının kökenine.  Ayrıca bunu hem tıbbi hem polis dilindeki ifadelerle açıklıyor.

Tess'in kitaplarında heyecan, korku, adli tıp, polisiye, gerilim, romantizm var. Her kitabında bunlara değiniyor ve ortaya harika eserler çıkıyor. 

Bence herkes okumalı ve düşünmeli Tess'i.

-Amaril-



10 yorum:

  1. tess geritsen'iin en en en merak ettiğim serisinin en en en merak ettiğim kitabı yahu. ne de güzel yorumlamışsın öyle detaylı detaylı yalın zamanda okumayı düşünüyorum üstelik sapık zihniyetli insanları okumak bana zevk veriyor şimdi listemin başlarına çekebilirim. yorumun için ellerine sağlık tatlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ilk önce Cerrah sonra Çırak oku Sümeyye abla :)) aynen ya o zihniyetteki insanları okumak ve incelemek benim de hoşuma gidiyor ;)) Yorumu beğenmene çok sevindim ☺

      Sil
  2. ay evet yaaa ikisini de okudum süper süper :) bak bir de wulf dorn kitapları da heycanlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ya cidden Superler :))) Wulf dorn aklımda var inşallah okurum ya ;) bu arada senin tavsiyenle Stranger things izledim 2.sezonuna geçtim çoktan. O da harikaaa;😊☺

      Sil
    2. oleeey. bak şu diziler de hoşlardan. sever misin bilmem tabii. skam/13 reasons why/15 years of waiting for migratory birds/suri hatu mr. pilot/ :)

      Sil
    3. Evet onları da listeme alayım çok saol Deep =) 13 reasons why ı bitirdim sadece ;)

      Sil
  3. TEss abla candır , keyifli okumalar dilerim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) polisiyede en sevdiğim yazar kendisi :))

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...